wtorek, 7 czerwca 2011

A gdyby tak zjeść codziennie pyszny obiad…

Dla mnie jako mięsożercy i zwolennika gotowanych potraw mniejszą wartość mają śniadania i kolacje. Najważniejszym kulinarnym wydarzeniem dnia jest obiad. Zawsze tak było… Już od maleńkości wolałam zupę niż kanapki, kotlet mielony niż wafelki. I tak mi zostało. Mogę nie zjeść kolacji, ale brak obiadu dokucza mi niesamowicie i uważam wtedy, że dzień nie został odpowiednio zaliczony. Stąd też staram się urozmaicać tę część całodniowego jadłospisu i pozwalam sobie na zaspokajanie wszelkich w tej kwestii zachcianek. I tak ostatnio wymyśliłam sobie, że dawno nie przyrządzałam dań z szynki. Zakupiłam więc małą szynkę – kulkę i kilka prostych warzywnych dodatków. Jako uzupełnienie postanowiłam zrobić ziemniaki z patelni. Wszystko udało się zgodnie z zamysłem, czyli dobrze, a i domownicy mieli radość, że znowu coś nowego pojawiło się na stole. Niestety ziemniaków nie zdążyłam ująć na zdjęciach, stąd też szynka w towarzystwie sosu i makaronu.
Szynka w sosie paprykowo-cebulowym
1 mała szynka – kulka      
2 duże czerwone papryki
2 białe cebule
2 ząbki czosnku
sól, pieprz
1 łyżeczka mieszanki papryk (czerwonej słodkiej, chili i wędzonej) i tymianku (takie cudo można kupić w Marks & Spencer)
oliwa z oliwek
Osmażamy na rumiano szynkę ze wszystkich stron. Wsypujemy posiekaną cebulę, pokrojoną paprykę i posiekany na plasterki czosnek. Przyprawiamy solą, pieprzem i mieszanką papryk. Dusimy około godziny. Po tym czasie wyjmujemy mięso, a sos miksujemy tak, by powstała gęsta papka. Mięso kroimy na plastry i nakładamy na talerze. Polewamy sosem.
Ziemniaki z patelni
1kg ziemniaków pokrojonych na grube plastry
1 cebula pokrojona w półplasterki
30 dag pieczarek pokrojonych na plasterki
1 łyżeczka mieszanki papryk – tej samej co do szynki
sól
kolorowy pieprz
oliwa z oliwek
Najpierw na oliwie z oliwek smażymy cebulę, dodajemy ziemniaki i pieczarki smażymy około 5 minut. Przyprawiamy . Dusimy wszystko około 15 minut. GotoweJ



2 komentarze:

  1. Wiem coś na temat mięsożerców.Obok mnie jest jeden taki...
    Danie pyszne!

    OdpowiedzUsuń