środa, 20 czerwca 2012

Znaleźć sposób na bambusowy parownik…

Jakiś czas temu brałam udział w konkursie na dania orientalne. Zdecydowałam, że wyślę przepis na zupę kurczakową z mleczkiem kokosowym (przepis jest na blogu). Dania spodobało się, stąd też zajęłam 3.miejsce i stałam się szczęśliwą posiadaczką bambusowego parownika. Przedmiotu szczególnie przydatnego do przyrządzania dań kuchni orientalnej. Co jednak, jeśli takie posiłki przygotowuję rzadko? Upłynął czas namysłu i w końcu zdecydowałam, że przygotuję w nim piersi kurczaka. Wcale nie orientalne. A więc, jak napisał mi mój znajomy kucharz, ,,para buch, koła w ruch”J. Pierwszą połączyłam w stylu włoskim. Dodałam więc rukolę, czosnek i nieco serka homogenizowanego, by uniknąć przesuszenia mięsa. Całość natomiast doaromatyzowałam pieprzem włoskim, w skład którego wchodzą: ziarna czarnego pieprzu, suszone pomidory, czosnek i nieco bazylii.




Druga wersja połączyła Polskę i Irlandię, ponieważ zmiksowałam irlandzki ser z szałwią.


Aromat natomiast wybrałam śródziemnomorski, dlatego dosypałam czarny pieprz z dodatkiem skórek cytrynowych i pomarańczowych.


Obie wersje są lekkie, aromatyczne i świeże w smaku. Myślę, że to dobra propozycja na lato. Zwłaszcza kiedy połączymy mięso z lekką mieszanką sałat – słodkiej masłowej i gorzkawej endywii -  z aromatycznym pomidorowym winegretem.


Farsze do kurczaków na parze
1.       Składniki na 1 pierś kurczaka
2 łyżeczki naturalnego sera homogenizowanego
pęczek rukoli
2 ząbki czosnku
pieprz włoski
sól morska
3 dodatkowe listki rukoli do podłożenia między pierś a ,,polędwiczkę”


2.       Składniki na 1 pierś kurczaka
2 grube plastry irlandzkiego sera cheddar
liście szałwii
pieprz cytrynowy
sól morska
3 dodatkowe listki szałwii do podłożenia między pierś a ,,polędwiczkę”


Wykonanie:
Składniki farszów miksujemy robotem na gładką masę. I faszerujemy nimi kieszonki zrobione wcześniej w piersiach kurczaka. Dodatkowe liście rukoli i szałwii odpowiednio (zgodnie z dodanym farszem) wkładamy do każdej między pierś a ,,polędwiczkę”. Tak przygotowane mięso zostawiamy na noc w lodówce. Następnego dnia gotujemy na parze 30 minut. Kroimy na grube plastry i podajemy.
Sałata z pomidorowym winegretem


1 główka sałaty masłowej
1 główka endywii
1 mała puszka kiełków fasoli mung
garść czarnych oliwek
łyżka kaparów
2 łyżki posiekanych suszonych pomidorów w oliwie
Sałaty myjemy, osuszamy i rwiemy na kawałki. Dodajemy odsączone kiełki, posiekane na plasterki czarne oliwki, kapary i suszone pomidorki. Delikatnie mieszamy składniki.


Robimy teraz winegret.
Sos:
100ml oliwy od pomidorków
2 łyżki octu winnego
1 łyżeczka musztardy z białym winem
1,5 łyżeczki miodu
kolorowy pieprz
Do shakera wlewamy oliwę, ocet, dodajemy musztardę, miód i kolorowy pieprz. Energicznie wstrząsamy, aby powstała emulsja. Polewamy nią wcześniej przygotowaną sałatę i delikatnie przemieszujemy, aby sos okleił warzywa. Podajemy z uparowanym kurczakiem z farszami.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz