środa, 20 lutego 2013

Dietetyczny burger?



Od kilku dni intensywnie zajmuję się kuchnią amerykańską. Czytam, przeglądam i analizuję. Wołowina i owoce morza wydają się królować na amerykańskich stołach. A ostatnie spotkanie z powracającymi wycieczkowiczami ze Stanów potwierdziły to. Samo mięso i niewiele warzyw, które raczej pełnią formę ozdoby. A co z modą na dietetyczne dania czy odchudzone wersje już istniejących potraw? Ta trwa sobie w najlepsze. Jak to wszystko ogarnąć i połączyć? – pomyślałam. Jest na to sposób, bo okazało się, że w sumie zadanie jest możliwe do wykonania. I tak najpierw dokonałam podmiany wołowiny na mięso z kurczaka. Myślę, że indyk też świetnie by tu pasował. Dołożyłam furę warzyw, a ostry smak mięsa złagodziłam kwaskowym dodatkiem. Wyszło ciekawe danie amerykańskie w wersji light. 

Burgery z kurczaka
(porcja na 6 sztuk)




800g zmielonego mięsa z piersi kurczaka
0,5 dużej drobno posiekanej czerwonej cebuli
0,5 posiekanej drobno czerwonej papryki
2 ząbki czosnku drobno posiekane
2 łyżeczki sosu Worcestershire
2 szczypty wędzonej papryki
2 szczypty płatków chili
świeżo mielony czarny pieprz
sól
3 łyżki oleju z pestek winogron
Mieszamy wszystkie składniki w misce.  Mokrymi rękoma formujemy burgery. Smażymy na patelni grillowej po 5 – 10 minut z każdej strony – w zależności jak bardzo chcemy mieć przepieczone mięso.

Do burgerów podałam gotowaną żółtą fasolkę w cytrusowym winegrecie. Dzięki temu uzyskałam bardzo świeży smak.

Cytrusowy winegret
2/3 szklanki oliwy z oliwek
sok z połowy cytryny
sok z połowy pomarańczy
1 łyżka otartej skórki z cytryny
1 łyżka otartej skórki z pomarańczy
1 łyżeczka miodu
szczypta soli morskiej
świeżo mielony czarny pieprz
Wszystkie składniki umieszczamy w shakerze i wstrząsamy do uzyskania emulsji. Tak przygotowanym sosem polałam gorącą fasolkę.

I jeszcze przygotowałam ziemniaki.



3 ziemniaki pokrojone  w plastry
0,5 czerwonej cebuli pokrojonej w pół plasterki
0,5 czerwonej papryki pokrojonej w cienki paski
sól, pieprz
0,5 łyżeczki wędzonej papryki
olej z pestek winogron
Na patelni rozgrzewamy olej. Przesmażamy cebulę i paprykę. Dorzucamy ziemniaki. Przyprawiamy solą, pieprzem i wędzoną papryką. Dusimy do miękkości – około 15 minut.



I w ten sposób mamy kolorowe i zdrowe danie w stylu amerykańskim. A wędzona papryka nadała całości lekko przydymionego aromatu.

  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz