poniedziałek, 17 lutego 2014

Fuzja smaków…



Ferie zimowe minęły. I wcale mnie to nie martwi, trochę odpoczęłam, trochę popracowałam i w końcu nadrobiłam nieco zaległości na moim blogu. I coraz bliżej wiosny, a to naprawdę napawa mnie optymizmem. Stąd też powoli kieruję się kulinarnie ku tej porze roku. Coraz częściej mam ochotę na lżejsze dania i świeże smaki. Tym razem połączyłam kuchnię włoską z klimatami azjatyckim. Bo dlaczego nie? Z jednej strony ziemiste w smaku czarne oliwki i wędzona szynka dojrzewająca zwinięte w roladzie z indyka, z drugiej świeży ananas z pikantnymi dodatkami w postaci curry i chili. Żółty sos skojarzył mi się z maleńkimi żonkilami, które powoli rozkwitają w doniczce na parapecie kuchennym. Kontrast kolorystyczny osiągnęłam poprzez dodanie czarnego ryżu i czarnego sezamu. 




Wyszła ciekawa fuzja smaków.
Postanowiłam więc iść dalej i to samo podać, ale zamiast ryżu zdecydowałam się wykorzystać płaty makaronu i złożyć je z farszem ananasowym w otwarte ravioli. 




Nie zdradzę, która wersja bardziej smakowała, bo to pozostawiam Wam. Smacznego!     

Faszerowany indyk z orientalnym sosem




Rolady
6 plastrów wykrojonych z fileta z indyka
6 plastrów szynki dojrzewającej
sól morska
świeżo mielony czarny pieprz
olej ryżowy do smażenia
Tapenada
100g czarnych oliwek
1 ząbek duży czosnku
2 łyżki kaparów
2 łyżki posiekanej natki pietruszki
2 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżka soku z cytryny
Sos
0,5 ananasa pokrojonego w drobną kostkę
1 czerwona cebula posiekana w piórka
1 ser Philadelphia
sól morska
świeżo mielony czarny pieprz
płatki chili
2 łyżeczki curry
2 łyżki czarnego sezamu
olej ryżowy
Oliwa pietruszkowa
50 ml oliwy z oliwek
1 łyżka posiekanej natki pietruszki
Tapenada
Wrzucamy do malaksera oliwki, czosnek, kapary i natkę pietruszki. Wlewamy oliwę i sok z cytryny i miksujemy na jednolitą pastę.
Rolady
Mięso rozbijamy. Przyprawiamy solą i pieprzem. Układamy plastry szynki, smarujemy tapenadą i zwijamy ciasno rolady – najlepiej przy użyciu folii. Spinamy wykałaczkami. Na patelni rozgrzewamy olej ryżowy. Osmażamy rolady na rumiano. Przykrywamy i dusimy 20 minut.
Sos
Na patelni rozgrzewamy olej ryżowy. Wrzucamy cebulę i podsmażamy. Dodajemy ananasa i dusimy pod przykryciem. Doprawiamy solą, pieprzem, curry i płatkami chili. Połowę blendujemy i z powrotem przekładamy na patelnię. Dodajemy ser i mieszamy, jeśli sos jest zbyt gęsty podlewamy odrobiną wody. Zagotowujemy.
Oliwa pietruszkowa
Składniki oliwy miksujemy w blenderze.
Na talerzu układamy w obręczy czarny ryż – w połowie przekładamy sosem. I znowu nakładamy ryż. Roladę przekrawamy na pół i układamy obok. Skrapiamy talerz oliwą pietruszkową. Danie posypujemy czarnym sezamem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz