wtorek, 16 września 2014

Jesień i kwiaty…



Porobiło się ostatnio w ogrodzie i parku – zakwitł mniszek lekarski – a to ciekawe, nasturcja,


 
aster, aksamitka. Estragon w przydomowych donicach wprost szaleje, rozrósł się niesamowicie i przyozdobił się niczym kobieta mnóstwem drobnych, fioletowych kwiatków. Jakoś tak letnio i kolorowo jest, gdzie tylko spojrzę. Chociaż jesień daje się już we znaki – liście opadają, owoce czarnego bzu robią się coraz bardziej czarne i tylko proszą się o zerwanie, chociaż na ten moment jeszcze poczekam, bo w jesiennym słońcu nabierają słodyczy.  A w tym roku, mimo że postanowiłam nie robić syropu i konfitury, wybrałam je właśnie do skomponowania nalewki, na którą i tak będzie trzeba poczekać przynajmniej rok. Jeszcze nie dopada mnie jesienna depresja. Raczej wzmogła się u mnie chęć do działania, dlatego korzystam aktywnie z uroków świeżego powietrza, pracuję ponad miarę w szkole i domu. Szukam i czytam, w poszukiwaniu inspiracji kulinarnych, a te są mi potrzebne do tworzenia kolejnych dań. W końcu lubię różnorodność. Tym razem pokombinowałam i pobawiłam się z produktami jeszcze dostępnymi. I tak powstało coś, co później niejako można było oglądać w Top Chefie, aż się uśmiechnęłam, kiedy oglądałam program. Na talerzu wylądowały liście nasturcji, kwiaty, mięso, cukinie – kolorowo jak w parku i ogrodzie. 




W sumie lubię jesień i kwiaty, byle tylko nikt mi ich nie dawał w formie bukietu, bo potem trzeba tylko sprzątać. 

Roladki drobiowe z farszem serowo- estragonowym z liśćmi nasturcji z cytrynowymi tagliatellami z cukinii i faszerowanymi kwiatami nasturcji



Roladki
3 pojedyncze filety z kurczaka
80g jogurtowego serka
18 listków nasturcji plus kilka listków do dekoracji talerza
1 łyżka drobno posiekanych listków estragonu lub 1 łyżeczka suszonych Appetita
sok z połowy cytryny
świeżo mielony czarny pieprz Appetita
sól morska
kilka kropel octu balsamicznego figowego do dekoracji talerza i dosmaczania całego dania




Tagliatelle
1 średnia żółta cukinia
garść kolorowych małych pomidorków – około 30dag
3 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżka listków tymianku lub 1 łyżeczka suszonego tymianku Appetita
sól morska
świeżo mielony czarny pieprz Appetita
Faszerowane kwiaty nasturcji
9 kwiatów nasturcji
50g serka twarogowego z pomidorami




Roladki
Filety przekrawamy wzdłuż na dwie części – uzyskujemy 6 części. W miseczce mieszamy serek z estragonem, sokiem z cytryny, solą i pieprzem. 




Każdy płat mięsa smarujemy farszem serowym i układamy na nim po 3 listki nasturcji. Zwijamy rolady i spinamy igłami. Układamy roladki w parowniku bambusowym i gotujemy przez 20 minut.  
Tagliatelle



Cukinię kroimy obieraczką w długie, cienkie wstążki. Pomidorki przekrawamy na połówki. Na rozgrzaną patelnię wlewamy oliwę z oliwek i wrzucamy wstążki z cukinii, przesmażamy około 3 minut. Tak, aby cukinia tylko delikatnie zmiękła, musi pozostać al dente. Dorzucamy pomidorki i wlewamy sok z cytryny. Przyprawiamy tymiankiem,  solą i pieprzem. Delikatnie mieszamy i zagotowujemy. Odstawiamy.
Faszerowane kwiaty nasturcji
Kwiaty delikatnie płuczemy. Każdy z nich faszerujemy za pomocą szprycy cukierniczej odrobiną serka.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz