wtorek, 17 marca 2015

Wiosna rozpoczęta…



Określenie tematyki kolejnych warsztatów kulinarnych jak zwykle było żywo dyskutowane, sama zaproponowałam kilka zagadnień, natomiast uczestnicy decydowali co ich najbardziej interesuje. Przyznam, że ucieszył mnie fakt, że wybrali tematykę zdrowej kuchni. Sama od długiego już czasu pracuję nad zmianami żywieniowymi, aby jak najlepiej wpływać poprzez posiłki na zdrowie. Mnóstwo produktów wypadło bezpowrotnie, w to miejsce natomiast wprowadziłam zupełnie inne. Same zakupy może i trwają dłużej, bo czytam wszystkie etykiety i selekcja produktów bywa czasem niełatwa, np. znalezienie w tej chwili jogurtu bez dodatku syropu glukozowego graniczy z cudem, ale mam pewność, że jem zdrowiej. Swoją pasją do ulepszania kuchni zarazić chciałam uczestników moich warsztatów kulinarnych. Pierwszą reakcją na proponowane do ugotowania dania było zaciekawienie, a następnie stwierdzenie, że wcale to nie są trudne i czasochłonne propozycje do przyrządzenia. Jako że stoję na progu nawiązania nowej współpracy, zaprosiłam nowe koleżanki, które na warsztaty przybyły z panią dietetyk. Dietetyczka wprowadziła gości warsztatów w tematykę zdrowego odżywiania, a i ja dowiedziałam się kilku ciekawych informacji. 


Co ugotowaliśmy? 



Menu:
pieczone faszerowane cebule z suszonymi pomidorami

pomidory faszerowane fasolą, mozarellą i chimichurri


tatar z łososia


orientalny krem z ciecierzycą

gulasz z kurczaka z mlekiem kokosowym

sałatka z awokado buraka z sosem chrzanowym


syllabubs z ananasem i likierem Cointerau


Jak zwykle dziękuję partnerom warsztatów kulinarnych:
firmie Kenwood – za AGD;
firmie Hendi – za AGD i ubranie uczestników warsztatów;
firmie Appetita – za dosmaczanie dań;
szefowi Restauracji Wyjątkowa Winarnia We We we Wrześni – za udostępnienie miejsca spotkania;
marce Monini – za genialne oliwy z oliwek;
marce Teekanne – za kącik herbaciany;
marce Jan Niezbędny – za pomoc w sprzątaniu.
Podziękowania należą się także koledze kucharzowi Jakubowi Jankowskiemu za profesjonalizm, cierpliwość, kreatywność i ogromne zaangażowanie – współpraca była naprawdę przyjemnością i liczę na dalszą.


Nie obyłoby się bez Katarzyny Stawnej, która obstawiła stanowisko fotografa – Kaś – wielkie dziękuję, na Ciebie zawsze można liczyć.
Tymczasem skoro tematyka zdrowej kuchni bardzo spodobała się i cieszy się ogromnym zainteresowaniem zapraszam na drugą turę – 24 marca o godzinie 18.00. Zapisy pod numerem telefonu 609629779.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz