poniedziałek, 25 maja 2015

Babski wieczór…


Piątkowy wieczór był niezwykle udanym wieczorem. Nie pamiętam, kiedy ostatnio tak miło spędziłam czas.  Od dłuższego czasu umawiałyśmy się z koleżanką na spotkanie i pogaduchy, ale zawsze coś stawało nam na przeszkodzie – od choroby, po pracę, jakieś inne perturbacje, wyjazdy i tak w nieskończoność. W końcu jednak udało się. Ustaliłyśmy termin, zrobiłam wielkie porządki w domu, zaplanowałam wieczorne menu i wybrałam się ze skrzętnie przygotowaną listą na zakupy. Gotowanie nie zajęło mi wiele czasu, bo dominowały lekkie sałatki, trochę słodkości (wypiekanie podarowałam sobie)  i oczywiście wino. Jako że Agnieszka jest zwolennikiem białego, w menu znalazła się ryba i ser. Wszystko zgrało się idealnie, bo koleżanka kierowana chyba jakimś siódmym zmysłem, sięgnęła po lekkie włoskie białe półwytrawne wino, w którym nie dominowała kwasowość, a raczej wyczuwalne nuty owocowo – kwiatowe. Przy kolacji i dobrym winie zasiedziałyśmy się długo w noc i zgodnie stwierdziłyśmy, że już niebawem robimy sobie powtórkę, bo co jak co, ale babski wieczór działa cuda. 

Szpinak w dwóch wersjach z fetą i orzechami piniowymi



05kg świeżego szpinaku
2 łyżki rodzynek
2 ząbki czosnku posiekane w cienkie plasterki
2 szczypty płatków chili
70g orzechów piniowych
100g pokruszonego sera feta
10 rzodkiewek pokrojonych na ćwiartki
sok z połowy cytryny
oliwa z oliwek
sól
świeżo mielony czarny pieprz Appetita

Rodzynki zalewamy wrzątkiem i odstawiamy, aby namoczyły się, odcedzamy. Orzechy piniowe prażymy na suchej patelni aż będą rumiane, studzimy je. Na rozgrzaną patelnię wlewamy oliwę z oliwek i przesmażamy na niej płatki chili i plasterki czosnku. 



Dodajemy 2/3 porcji szpinaku i przesmażamy około 3 minuty. 



Dorzucamy rodzynki, przyprawiamy solą, pieprzem i mieszamy. Studzimy. Na półmisku układamy surowy szpinak, dalej układamy duszony szpinak z czosnkiem, chili i rodzynkami. Następnie układamy rzodkiewki, ser feta, posypujemy orzechami piniowymi. Do młynka wlewamy sok z połowy cytryny, kilka łyżek oliwy  oliwek i miksujemy na emulsję. Tak przygotowaną mieszaniną skrapiamy sałatkę – można także oddzielnie dodać składniki najpierw skrapiamy sałatkę sokiem z cytryny, a dalej oliwą z oliwek. Na koniec oprószamy całość czarnym pieprzem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz