wtorek, 26 maja 2015

Makarony, makarony…



To, że uwielbiam wszelkiego rodzaju dania makaronowe nie jest tajemnicą. Podoba mi się ich prostota, brak przekombinowania w ilości składników, wyrazistość smakowa oraz fakt, że ugotować takie danie to naprawdę chwila. W sumie na stałe już pożegnałam się z ziemniakami, dlatego makaron wykorzystuję dość często. Zwykle przeglądając nowości księgarskie zwracam uwagę na publikacje, dotyczące makaronów. Niezmiennie jednak moją ulubioną książką na ten temat są Włoskie dania makaronowe Gino D’Acampo. Propozycji jest w niej mnóstwo, a każda którą przyrządziłam odpowiadała mi pod każdym względem. Tym razem postawiłam na sałatkę z fasolą i tuńczykiem, przepis trochę zmodyfikowałam, a efekt ostateczny bardzo mi odpowiadał. Co prawda w kwestii sałatek makaronowych toczy się u mnie w domu dyskusja, bo o ile mi odpowiada jedzenie makaronu na zimno, o tyle na przykład mojej mamie niekoniecznie. Chociaż ta propozycja przypadła jej do gustu, bo smak jest wyrazisty dzięki obecności czerwonej cebuli, mięty i tuńczyka. Co najważniejsze nie ma w niej majonezu, który zwykle dominuje jako łącznik składników w sałatce. Nie powiem, że go nie lubię, ale staram się unikać. 

Sałatka makaronowa z fasolą i tuńczykiem

 
200g makaronu kokardek
1 puszka czerwonej fasoli
1 puszka białej fasoli
2 puszki tuńczyka w oleju
1 czerwona cebula posiekana w piórka
1 cytryna
6 łyżek oliwy z oliwek
2 łyżki mięty
sól morska
świeżo mielony czarny pieprz Appetita


Makaron gotujemy wg przepisu, następnie płuczemy w zimnej wodzie. Odstawiamy. Do miski wrzucamy dwa rodzaje fasoli, tuńczyka i cebulę. Mieszamy. Oliwę, sok z cytryny, sól, pieprz i miętę wrzucamy do młynka lub małego robota i miksujemy sos. Do miski dorzucamy makaron i mieszamy sałatkę, polewamy sosem i mieszamy. Odstawiamy sałatkę na 30 minut, co jakiś czas mieszamy, aby smaki połączyły się.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz