piątek, 19 czerwca 2015

Kaczka, kaczka…



Podobno drobiowe, a dokładniej z kurczaka mięso jest zdrowe.  Podobno… Dlaczego podobno? Ostatnio miałam okazję obejrzeć mało apetyczny proceder ostrzykiwania mięsa drobiowego. Może lepiej podaruję sobie opis czym i jak to paskudnie wyglądało. Wystarczy słowo paskudnie i tyle. Zastanawiam się co jeszcze z produktów spożywczych  zostanie mi obrzydzone. Omijam to, co zawiera syrop glukozowo – fruktozowy, to, co jest wysoko przetworzone, ,,sery” seropodobne, wszelkiego rodzaju pasztety, mielonki i inne dziwne mieszaniny. A teraz zaczęłam omijać mięso z kurczaka. Przerzuciłam się więc na kaczki, ciekawe kiedy trafię na coś, co mi je obrzydzi? Mam nadzieję, że to szybko nie nastąpi, bo naprawdę mi zasmakowały. Jakoś wcześniej nie byłam do nich przekonana, w sumie sama nie wiem dlaczego. Smakują dobrze, jeśli się je dobrze przyrządzi można zjeść naprawdę dobre danie. I nie zajmuje sporo czasu w przygotowaniu, no chyba że porwę się na pieczenie kaczki w całości, co może trochę potrwać. Nie tym razem. Postawiłam więc na kombinację z pomidorami marynowanymi, które są nieco słodkie, ale i kwaskowe, co wydawało mi się być dobrym dodatkiem. Dalej sięgnęłam po moją ulubioną mieszankę przypraw, którą nazwałam sobie myśliwską i czosnek. Żeby nie było zbyt ostro w smaku dodałam nieco mleka dla uzyskania kremowości. I co? Udało się. Spróbujcie sami.   
  
Filety z kaczki w sosie myśliwskim


2 filety z kaczki
różowa sól himalajska
świeżo mielony czarny pieprz Appetita
Sos
3 marynowane pomidory
3 łyżeczki pesto Rosso
100 mleka skondensowanego
2 ząbki czosnku posiekane w cienkie plasterki
sól
świeżo mielony czarny pieprz Appetita
przyprawa myśliwska – receptura tutaj


Filety z kaczki nacinamy od strony skóry w drobną kratkę. Przyprawiamy solą i pieprzem. Rozgrzewamy patelnię, a następnie układamy na niej filety od strony skóry – osmażamy na rumiano – około 5 minut. Następnie odwracamy mięso i znowu osmażamy 3-4 minuty. Zdejmujemy mięso z patelni, zlewamy tłuszcz. Wrzucamy czosnek i chwilę przesmażamy, dodajemy zblenderowane marynowane pomidory 



i mieszamy, zagotowujemy. Następnie dodajemy pesto i wlewamy mleko, przyprawiamy solą, pieprzem i przyprawą myśliwską. Mieszamy i zagotowujemy. Wkładamy na 3-4 minuty mięso i pod przykryciem dusimy. Podajemy z kaszą pęczak.   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz