niedziela, 14 czerwca 2015

Znośna lekkość bytu…



Gotowanie wkracza z wiosennej w letnią fazę, staje się coraz łatwiejsze i przyjemniejsze. Dlaczego? Po pierwsze nigdzie nie muszę jechać po zakupy, bo w ogrodzie pojawia się coraz więcej roślin, owoców, warzyw, które można przynieść do domu i po prostu zjeść lub połączyć w jakąś smaczną kompozycję. Po drugie dzięki marce Kenwood moja kuchnia została uzupełniona o kolejny bardzo dobry gadżet – mianowicie młynek. 


Dzięki niemu mogę sobie szybko zmielić kawę, przygotować sosy, posiekać mniejsze ilości produktów i jak zwykle to, co mnie bardzo cieszy, pozwala oszczędzać czas i jest funkcjonalny, bo nie ma z nim zbyt dużo pracy przy montowaniu, demontowaniu i myciu. Czerwiec jest dla mnie trudnym czasem, bo w pracy mam nawał obowiązków i jakoś trudno mi zebrać się do gotowania, chociaż bardzo to lubię i pozwala mi się zrelaksować. Staram się jednak nie tracić głowy i odżywiać się racjonalnie i zdrowo, dlatego mimo wszystko gotuję sama i nie opieram się na gotowcach czy daniach z proszku. Tym razem połączyłam owoce z warzywami w sałatce, dodając do niej lekko słodkawy sos z dodatkiem odświeżającej mięty i  estragonu, który wprost uwielbiam. Dalej dołączyłam chrupiącego kurczaka w tempurze z dodatkiem słodkawej przyprawy. Wyszedł całkiem smaczny i szybki obiad, a byt stał się lekki i znośny.   

Filety z kurczaka w tempurze z sałatką


Sałatka


mała główka sałaty masłowej
1 pomidor malinowy
300g truskawek
100ml oliwy z oliwek
1,5 łyżeczki mniszkowego miodu
sok z połowy cytryny
różowa sól
świeżo mielony czarny pieprz Appetita
2 łyżki listków mięty
2 łyżki listków estragonu
Sałatę płuczemy, odwirowujemy i rwiemy na mniejsze części. Pomidor kroimy w ósemki, truskawki na połówki lub ćwiartki. Oliwę i sok z cytryny wlewamy do młynka, dodajemy miód, przyprawy i zioła, miksujemy. Sosem zalewamy sałatę, pomidory i truskawki, mieszamy.  
Filety
2 pojedyncze filety z kurczaka – każdy przekrojony na trzy części
przyprawa do kurczaka słodko – kwaśna Appetita
świeżo mielony czarny pieprz Appetita
różowa sól
mieszanka do przygotowania tempery
lodowata woda
olej ryżowy
Filety przyprawiamy mieszanką przypraw, solą i pieprzem. Odstawiamy na pół godziny. 


Po tym czasie przygotowujemy tempurę – mieszankę zalewamy lodowatą wodą, powinno powstać lejące się ciasto. Zanurzamy w nim mięso i wrzucamy na rozgrzany olej. Smażymy do uzyskania rumianej panierki – około 6 minut.  Podajemy z sałatką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz