czwartek, 30 lipca 2015

Chrzanić dietę…



No dobra, dałam upust swojemu szaleństwu i apetytowi. Szaleństwu, bo od moich nieokiełznanych tekstów sąsiadka prawie padła, a usłyszała przypadkowo tylko skrawek wypowiedzi. I powiem tak – całe szczęście, bo pewnikiem po całości wypowiedzi zeszłaby z tego świata, bo język miewam czasami jak żyletę.  Urwałam się na moment ze smyczy pod tytułem ,,zdrowa dieta”.  Zabrałam się za wieprzowinę, czasami człowiek musi zjeść coś konkretnego, nie tylko warzywa dają szczęście. A mięsożercą jestem strasznym, uwielbiam tatary, krwiste steki i czasami zastanawiam się ile jest we mnie z wampira, więc czasami myślę sobie – chrzanić dietę.  Skorzystałam jednak z zasobów ogrodowych i stworzyłam przeciwwagę w postaci przesmażanej oreganowej  cukinii. W końcu nie może się zmarnować, skoro już urosła. Hm…, jakie to poznańskie… Prawda? Oszczędność jest u nas cechą pierwszorzędną i nie da się tego ukryć. A z racji, że makaron pożeram w ilościach prawie niemożliwych, dodałam właśnie wersję szpinakową, którą z wielką radością nabyłam w tygodniu włoskim w Lidlu. Wszystko wyszło fajnie, smacznie i ładnie. A estetyka talerza okazuje się być znaczącym walorem. W końcu najpierw jemy oczami. 

Klopsiki wieprzowe z makaronem szpinakowym i przesmażaną cukinią.


Mięso:
0,5 kg mielonego mięsa z łopatki wieprzowej
2 ząbki czosnku drobno posiekane
2 łyżki posiekanego w młynku Kenwood oregano
1 jajko
sól
świeżo mielony czarny pieprz Appetita
1  puszka pomidorów koktajlowych
100ml śmietany 12%
garść posiekanej bazylii
oliwa z oliwek
makaron szpinakowy
Mięso mieszamy z ziołami, solą, pieprzem i jajkiem. Formujemy małe klopsiki. 



Na rozgrzaną patelnię wlewamy oliwę, przesmażamy z obu stron mięso. 



Wlewamy pomidory, dodajemy oregano i dusimy pod przykryciem 20 minut. Zalewamy śmietaną i zagotowujemy, przyprawiamy sos solą i pieprzem. 



Dodajemy bazylię.
Makaron gotujemy według zaleceń producenta. Wrzucamy do sosu i mieszamy.
Przesmażana cukinia:
1 zielona cukinia
2 ząbki czosnku
garść oregano
sól
świeżo mielony pieprz Appetita
oliwa z oliwek
Cukinię kroimy w kostkę, czosnek na plasterki. Na rozgrzaną patelnię wlewamy oliwę, przesmażamy chwilę czosnek, dodajemy cukinię i dusimy pod przykryciem 5 minut. Przyprawiamy solą, pieprzem i listkami oregano.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz