piątek, 14 sierpnia 2015

Nie oglądam się za siebie, bo…



- Co dzisiaj gotujemy?
- Coś na szybko.
- Czyli co?
- Zróbmy makaron z warzywami. Będzie szybko, smacznie i przy minimalnej ilości składników.
Taki ostatnio dialog toczyłam. W sumie sama nawet nie spodziewałam się, że tak proste danie, które zwykle gotuję nie mając czasu, może tak bardzo komuś zasmakować. Nie ma tu niczego nadzwyczajnego, a jednak to wersja, która mimo prostoty w wykonaniu w smaku jest genialna. To, że lubię gotować nie jest tajemnicą, bo gdyby było inaczej, nie zaczęłabym prowadzić bloga kulinarnego. Natomiast chyba największą satysfakcję odczuwam/ odczuwamy, kiedy moje / nasze gotowanie daje radość z jedzenia tym, dla których gotuję/ gotujemy. To ciekawe… Lubimy robić rzeczy przyjemne – czytać, słuchać muzyki, spotykać się ze znajomymi, szaleć podczas zakupów, odpoczywać, ale spowodowanie, że dzięki nam komuś jest przyjemnie daje największą radość. Po ustabilizowaniu się w końcu po kilku miesiącach spędzonych na szalonej huśtawce zupełnie inaczej spoglądam na życie, na siebie i w końcu czuję się spokojna i szczęśliwa. Owszem, zawsze z obawą wchodzimy na nową ścieżkę, otwieramy nowy rozdział, ale ciekawość i chęć życia powoduje, że czynimy to i z zainteresowaniem obserwujemy co się teraz wydarzy. A oprócz obserwowania mi załącza się jeszcze ogromna dynamika, dlatego działam, działam i działam. Szkoda życia na oglądanie się za siebie.

Makaron z warzywami


250g makaronu
0,5 żółtej cukinii pokrojonej w kostkę
0,5 bakłażana pokrojonego w kostkę
1 czerwona papryka pokrojona w paski
1 czerwona cebula posiekana w pióra
2 duże ząbki czosnku pokrojone w cienkie plasterki
6 pomidorów zblenderowanych razem z bazylią na sok
garść liści bazylii lub 1 łyżeczka suszonej Appetita


sól
świeżo mielony czarny pieprz Appetita
oliwa z oliwek
starty ser pecorino
Na rozgrzaną patelnię wlewamy oliwę, przesmażamy na niej czosnek, cebulę i paprykę. Dorzucamy cukinię i bakłażana, żeby lekko zmiękły – nie mogą być rozgotowane. Zalewamy całość sokiem pomidorowym z bazylią. Przyprawiamy solą i pieprzem, dusimy bez przykrywki aż sos zredukuje się. Makaron gotujemy i dorzucamy do sosu, mieszamy. 



Wykładamy danie na talerze i posypujemy serem pecorino.  


    

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz