niedziela, 27 września 2015

Nuda…



Niedziela prawie minęła. Szkoda? Nie, przecież niebawem następna i następna. W końcu jednak odważyłam się ponudzić. A co? Nie wolno? Czy to oznacza, że moje życie jest nieciekawe, a ja sama nie mam pomysłów na zagospodarowanie czasu? Wcale tak nie jest. Sama sobie narzuciłam dzikie tempo życia i chyba nawet przestałam umieć odpoczywać. A po dzisiejszym dniu muszę stwierdzić, że nuda jest fajna – słowo, którego zabraniam używać moim uczniom, bo według nich wszystko jest fajne, jakby nie było innych określeń na wyrażenie swojego zachwytu i akceptacji. Odpoczęłam, nabrałam dystansu do kilku tematów i w końcu poprawił mi się humor. Od rana wyglądałam jak chmura gradowa i naprawdę trudno było przewidzieć, w którą stronę będzie zmierzał mój nastrój. Nie robiłam nic, żadnego gotowania, żadnego sprzątania. Obejrzałam program Jamiego Olivera, pospałam, wypiłam pyszną kawę, zieloną herbatę i zjadłam kilka delicji, przejrzałam babską prasę. Nuda nie jest zła, bo pozwala wyłączyć się i odpocząć.    

Rolada z indyka


1 duży filet z indyka
8 połówek suszonych pomidorów pokrojonych w grube paski
6 łyżeczek pasty z oliwek*
listki tymianku z 3 dużych gałązek lub 1 łyżeczka suszonego Appetita


świeżo mielony kolorowy pieprz Appetita
różowa sól himalajska
30dag pieczarek pokrojonych w grube plastry
1 szklanka zblenderowanych pomidorów


2 ząbki czosnku pokrojone w plasterki
1 czerwona cebula posiekana w pióra
100ml śmietany 18%
3 duże gałązki tymianku
oliwa z oliwek
Fileta rozcinamy na płat i rozbijamy. Przyprawiamy pieprzem i odrobiną soli. Rozsmarowujemy pastę z oliwek, układamy suszone pomidory, posypujemy tymiankiem. Zwijamy ciasno w roladę i spinamy igłami. Na rozgrzaną patelnię wlewamy oliwę. Osmażamy roladę na rumiano. Dorzucamy czosnek i cebulę, gałązki tymianku. Dusimy pod przykryciem 10 minut. Po tym czasie dodajemy pieczarki i dusimy pod przykryciem kolejne 20 minut. Wlewamy pomidory i śmietanę, zagotowujmy. Gotujemy bez przykrycia aż sos zredukuje się. Wyjmujemy gałązki tymianku i przyprawiamy sos solą i pieprzem. Roladę podałam z ryżem i zieloną fasolką szparagową polaną masłem.
*Pasta z oliwek

 
150g czarnych oliwek
25ml oliwy z oliwek
1 płaska łyżeczka świeżego tymianku
1 płaska łyżeczka świeżego rozmarynu
Wszystkie składniki umieszczamy w malakserze i miksujemy na gładką masę.

    

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz