poniedziałek, 1 sierpnia 2016

Powrót do Sezonovej…



Jechać przez Rawicz i nie odwiedzić najlepszego lokalu w mieście byłoby barbarzyństwem. Sam szef – Przemysław Kuśnierek - reklamuje swoje jedzenie jako ,,alternatywę dla wszystkiego, co jesz w tym mieście”. I dobrze! I brawo! Bo nie można być skromnym, kiedy jest się mistrzem. Sezonovą odwiedziłam z Tomkiem już jakiś czas wstecz i byliśmy zachwyceni, powiedziałabym, że zakochaliśmy się w ichnim jedzeniu i filozofii kulinrnej. Teraz zawlokłam tu moją mamę. I co? No i znowu zachwyt. Przemek trzyma się początkowego założenia, zmienia kartę dwa razy w tygodniu, tworzy wyśmienite oryginalne dania, które wbrew pozorom w przygotowaniu nie są takie łatwe. A smak? Tu bez wahania mówię – orgazm kulinarny murowany przy każdym daniu! To, co mi osobiście odpowiada to fakt, że smaki są bliskie mojemu gotowaniu i poczułam się jak w domu, mimo że miałam jeszcze faktycznie sporo kilometrów do przejechania. Miłą atmosferę tego miejsca Przemek tworzy razem ze swoją żoną – Alicją, kobietą niezwykle sympatyczną, ciepłą i zawsze uśmiechniętą.  Miło było się z nimi kolejny raz spotkać i pogadać. Szkoda, że zabrakło małej Gabi, która polubiłam od pierwszego spotkania. Ale w końcu dzieci mają wakacje i podróżują, a rodzice w tym czasie mają wolną chatę – chi, chi... Wracam do tematu kulinarnego. Tym razem zatrzymam się na zupach. Od dziecka uwielbiam jedzenie gotowane, a zupy to już w ogóle moja ulubiona strawa. Przemek zachwycił nas dwiema – kremem z cukinii z gorgonzolą, kurkami, grzankami razowymi i natką pietruszki oraz mocno pomidorową z indykiem, rukolą i camembertem. Po powrocie zabrałam się właśnie za skomponowanie zupy. I tak powstał miks zainspirowany Sezonovymi zupami Przemka.  A i kelner, który nas obsługiwał zasługuje na chwilę uwagi, bo jego życzenie przy podawaniu kolejnych dań - ,,Życzę wspaniałych doznań smakowych” – powiem szczerze powalało. 

Kremowa zupa z pieczonych warzyw


0,5 żółtej cukinii
0,5 zielonej cukinii
1 czerwona papryka
garść pomidorków koktajlowych
4 ząbki czosnku
1 średnia żółta cukinia
100ml soku pomidorowego – zblenderowane 2-3 pomidory
0,5l wody
pęczek natki pietruszki
pęczek liści bazylii
morska sól
pieprz ziołowy Appetita


oliwa z oliwek
Połówki cukinii kroimy na plasterki, paprykę przekrawamy na pół, ząbki czosnku zostawiamy w łupkach, pomidorki nakłuwamy. Układamy warzywa na blaszce do pieczenia, przyprawiamy solą, ziołowym pieprzem i skrapiamy oliwą. Odstawiamy na 15 minut. Po tym czasie pieczemy je 15 minut w piekarniku nagrzanym na 160 stopni. 



Po wyjęciu z piekarnika paprykę i czosnek obieramy. Przekładamy upieczone warzywa do garnka, dorzucamy pokrojoną w kostkę 1 całą żółtą cukinię, dolewamy wodę, sok pomidorowy i gotujemy zupę 15 minut. 



Po tym czasie miksujemy na krem, dorzucamy posiekaną natkę i bazylię. W razie potrzeby doprawiamy jeszcze solą i pieprzem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz