wtorek, 20 września 2016

Klimaty warsztatowe…



Zamykamy kwartał warsztatami w Szczonowie. Co nie oznacza, że kończymy cykl. Szał bitewny dopiero nadchodzi i przypadnie na październik i listopad. Tymczasem najpierw musiałyśmy dotrzeć do Szczonowa – jaka ja to mawiam – wsi w środku lasu. W drodze towarzyszyła mi moja mama, której klimat spotkań bardzo się podoba, a i nowe znajomości z prezesem Kubą i Agą bardzo ją ucieszyły. Za każdym razem, kiedy myślę o wcześniejszych warsztatach w Szczonowie, przypomina mi jedna z myśli, która tam padła - ,,Pani, przykryj ten garnek, bo ciepło ucieka!”. No faktycznie coś w tym jest. Panie schodziły się powoli i zaczęliśmy z małym poślizgiem, ale, ale finalnie osób uzbierało się sporo. Grupa w miarę sprawnie pracowała i zadawała sporo pytań. 


Na maksa musiałam się zaangażować i tak naprawdę potrzebna byłam wszędzie, włącznie ze staniem przy garnku i mieszaniem. Ucieszył mnie fakt, że wśród osób gotujących były dzieci – brat i siostra, którzy pod czujnym okiem i niewielką pomocą mamy gotowały zupę. Chłopiec dokładał wszelkich starań, by danie było udane i smaczne. Tak sobie teraz myślę, że to dobry materiał na prawdziwego kucharza.



Rzeczywiście zupa wyszła doskonale i myślę, że dzieci powinny być z siebie dumne. A sama mama dumna ze swoich pociech. Tymczasem prezes Kuba był w średnim humorze, takie odniosłam wrażenie, i gdzieś zabrakło mi jego oryginalnego poczucia humoru. Nadrobiła jednak Agnieszka, która coraz bardziej otwiera się i z początkowo stonowanej i spokojnej osoby wychodzi powoli charakterna bestia. Jak mawiają moi gimnazjaliści – lubię to!
Co tym razem ugotowaliśmy?

Menu

*Zaplanowałam typowo sezonowe – jesienne dania, w których dominowały mocniejsze smaki i łatwo dostępne teraz składniki – brokuły, jabłka. A z drugiej strony pojawiły się produkty de luxe – łosoś, cheddar, brie, mascarpone, wino.  

Pasta śledziowa


Crostini z tatarem z łososia


Zupa z brokułów


Makaron z brokułami w sosie serowym

Jabłka pieczone z cynamonem i brązowym cukrem podane z kremem mascarpone


Komu dziękujemy? Podziękowania kieruję do partnerów naszych warsztatów kulinarnych – Hendi, Kenwood, Appetita, Monini, Teekane, Jan Niezbędny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz