poniedziałek, 5 września 2016

Sezon dyniowy…



Sezon dyniowy uważam za otwarty. Pierwszą wizytę u Pani Dyni zaliczyłam i w końcu postanowiłam uświadomić kobiecie pod jaką nazwą funkcjonuje w moich blogowych wpisach. Przyznam, że widok jej radosnej twarzy trochę zaskoczył mnie i ta jej serdeczność, która jest bezcenna… Chociażby dla takich chwil warto odwiedzić Panią Dynię. Rozpieczętowanie wielkiego okazu wiąże się zwykle z obecności dyni i w pieczywie, i w obiedzie, i najlepiej jeszcze w deserze, no bo przecież nie lubię niczego wyrzucać. Nie ustaję w testach nad idealną zupą dyniową, ale zostawię to na jutro. Dzisiaj pozwoliłam sobie zagospodarować popołudnie bardziej skomplikowanym daniem. Po powrocie do pracy i zapoznaniu się z planem okazało się, że czas na skomplikowane obiady mam tylko w weekendy i poniedziałek. Stąd też właśnie dzisiaj porwałam się na ravioli faszerowane ricottą i parmezanem w połączeniu z dynią i szałwią. No, no szałwia od dzisiaj znalazła uznanie w moich oczach, bo wcześniej niby jej używałam, ale zachwytu nie było. Tymczasem dynia i szałwia to kolejna idealna para, którą można wrzucić w kanon nierozłącznych par. Szczególnie w postaci przesmażonej, kiedy uzyskuje chrupkość i bardzo wyrazisty aromat. I o ile masło jadam sporadycznie o tyle w wersji szałwiowej pokochałam bezgranicznie. Zatem sezon dyniowy uważam za otwarty.

Ravioli z ricottą, dynią i masłem szałwiowym


Robienie makaronu – receptura Gino D’Acampo Włoskie dania makaronowe
Porcja na 400g
300g mąki pszennej plus do podsypywania
3 jajka
0,5łyzeczki soli
1 łyżka oliwy z oliwek
Przesiej mąkę na blat do wyrabiania ciasta. Zrób w środku dołek i wbij jajka. Dodaj sól i oliwę. Zmieszaj składniki, zagarniając je do środka. Gdy się połączą, zagniataj ciasto. Kiedy stanie się spoiste, wyrabiaj je jeszcze 8 minut. Uformuj kulę i owiń folią spożywczą. Wstaw do lodówki na 20 minut. Kiedy ciasto się uleży, rozpłaszcz je palcami. Rozwałkuj lub przepuść przez urządzenie do wałkowania makronu – robię to urządzonkiem Kenwooda. Pokrój w dowolną formę. Przesyp makaron mąką, aby się nie posklejał.
Farsz
250g ricotty
3 ząbki pieczonego czosnku
5 łyżek puree dyniowego


2 łyżki startego parmezanu
morska sól
świeżo mielony kolorowy pieprz Appetita
1 łyżka drobno posiekanej szałwii
Wszystkie składniki łączymy w miseczce.
Masło
2 łyżki masła
2 łyżki drobno posiekanej szałwii
Na patelni topimy masło, wrzucamy szałwię i przesmażamy do momentu aż listki będą chrupiące.
Makaron wałkujemy na płaty. Na jednym układamy farsz i brzegi przesmarowujemy roztrzepanym jajkiem, przykrywamy drugim płatem i wycinamy wykrawaczem pierożki.



Układamy je na blacie posypanym mąką. W dużym garnku zagotowujemy wodę, solimy ją. Gotujemy ravioli 5 minut. Wyjmujemy na talerze i polewamy masłem szałwiowym.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz