czwartek, 19 stycznia 2017

Zdrowie na śniadanie…



,,Ale przywaliłam!” – komentarz mojej mamy. ,,Musimy się odchudzać i zacząć ćwiczyć” – komentarz numer 2. No dobra, czemu nie. Tyle że moja waga na szczęście stoi w miejscu i po drastycznym wychudnięciu nie za bardzo mam co zrzucać. Wiem jednak, że razem jest raźniej i łatwiej się zmobilizować, dlatego zgodziłam się. Pod względem kulinarnym raczej niewiele musimy zmienić, no może po prostu wykluczyć słodycze i już będzie lepiej. Zresztą w mojej kuchni ostatnio wiele się dzieje. Po zamknięciu cyklu warsztatów, chwilowo tę działalność zawiesiłam na kołku, mam znacznie więcej czasu, dlatego pracuję nad nowymi daniami. A przy okazji kombinuję i stawiam sobie nowe cele. Do głowy przyszły mi trzy pomysły i planuję teraz ich realizację, co może trochę potrwać. Tymczasem prace nad nowymi daniami idą całkiem dobrze i głowa pełna jest nowych pomysłów. Po etapie słoiczkowym na śniadanie nastąpiła teraz reaktywacja koktajli. Staram się, żeby były maksymalnie smaczne, sycące i zdrowe. Tym razem na warsztat poleciały: kasza jaglana, mleko ryżowo-migdałowe, sok pomarańczowy, mango, banan i kurkuma. Kluczowe są tu dwa składniki – pierwszy i ostatni. Kasza jaglana jest lekkostrawna, nie zawiera glutenu – chi chi – nie jestem na diecie bezglutenowej, nie poddałam się modzie, może pomóc nam uporać się z katarem – co teraz czasami nas męczy, a i ma zbawienny wpływ na włosy, skórę i paznokcie. No drogie panie – nic tylko po nią sięgać i to jak najczęściej. Kurkuma zaś to taki multi - składnik, bo ma sporo właściwości prozdrowotnych. Najczęściej dodajemy ją do dań obiadowych ze względu na jej aromatyczny i ciepły smak z nutką goryczy. Jest także pobudzająca, co może nam rano uporać się z sennością. Kontrowersyjną opcją może wydawać się dodawanie jej zatem do owoców, ale warto spróbować. Mi pasuje, ale ja lubię niebanalne smaki. Zatem zdrowe śniadanie w wersji koktajlowej.

Multiwitaminowy koktajl śniadaniowy


200ml mleka ryżowo – migdałowego
200ml świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy
0,5szkl. ugotowanej kaszy jaglanej
1 mango – obieramy i kroimy na mniejsze kawałki
1 banan - obieramy i kroimy na mniejsze kawałki
kurkuma wg uznania


Wszystkie składniki miksujemy w blenderze kielichowym, 




rozlewamy do szklanek.
*Gotowanie kaszy jaglanej – kaszę wsypuję do garnka i prażę chwilę, następnie dwa razy przepłukuję we wrzątku, dalej gotuję z odrobiną soli morskiej przez 20 minut. Jeśli nie wykonamy czynności przepłukiwania przed gotowaniem kasza będzie gorzkawa w smaku.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz